Meetup - koszty, dyskusja

30 lipca kończy nam się przedpłata na meetup.com. Jeśli nie zrezygnujemy, meetup.com będzie od nas ciągnąć 10USD miesięcznie (~40zł). Zostajemy czy wychodzimy?

Argumenty za i przeciw oraz dodatkowe dane są w oddzielnej sekcji na tym padzie:

  1. Ile osób przyszło tutaj z Meetupa? Mamy takie dane?
  2. Czy jest jakaś alternatywa dla Meetupa?

Co do #1: jak byś to mierzył?

Co do #2, od biedy to by przeszło, self-hosted: https://github.com/GetTogetherComm/GetTogether

Inną alternatywą jest facebook, ale bez automatyzacji kijem tego nie chcę dotykać xD

  1. Pytał się. Tylko, czy my w ogóle wiemy, ile nas jest? Ewentualnie bym rozpuścił maila/posta pt. “Skąd się dowiedziałeś o hsłdz?”. Albo zapytał się na spotkaniu, a potem dopytywał nowe osoby, które się pojawią na spotkaniach. Żeby mieć jakiekolwiek pojęcie o tym, cokolwiek, czego można się złapać.
  2. GetTogether spoko, widzę, że w Dreźnie i w Pradze są tam jakieś działające grupy. W Polsce tak nie za bardzo. Tylko GetTogether chyba mało znany jest. Facebook, Wykop, Plaster Łódzki. Może ktoś lubi pisać posty? :stuck_out_tongue: Dopóki nie mamy żadnej alternatywy, to chyba lepiej zostać na meetupie.

Meetup ma (przynajmniej) dwie funkcje:

  1. promuje nas w grupach IT (jeśli faktycznie to robi),
  2. jest naszym system do koordynowania kiedy znów się widzimy.

Skoro w Polsce nie ma ludzi na GetTogether, to nie spełni warunku #1, ale jeśli Meetup też nie spełniał, to jest alternatywą. Mógłby prawdopodobnie za to spełniać #2.

Co do posta na liście mailingowej, nie krępuj się napisać - to, że pójdzie to do kilkudziesięciu osób nie oznacza od razu, że trzeba nad tą wiadomością myśleć nie wiadomo ile godzin. Co Ty na to?

Na GetTogether możemy sobie ewentualnie utworzyć zespół i wrzucać te same wydarzenia, ale Meetupa nie ma możliwości zastąpić póki co. Właśnie sobie tam konto założyłem i się z tego faktu cieszę :stuck_out_tongue_winking_eye:
OK, to ja piszę maila.

PS
Meetup nie przelicza stref czasowych i właśnie obczajam sobie spotkania hakerspejsów zewsząd i np. pokazuje mi godz. 19, a po wejściu w wydarzenie jest faktycznie 19, ale w strefie GMT -7 ;[

Okej, post na liście mailingowej poszedł, zebraliśmy trochę danych. Jaki wniosek Waszym zdaniem z nich wynika? Pytam, bo z każdym tygodniem zbliżamy się do momentu kiedy będzie trzeba podjąć jakąś decyzję. Ja osobiście zostałbym przy meetupie, bo rozwiązuje parę problemów logistycznych i do jakiegoś stopnia nas promuje.

Na pewno nie chciałbym, żeby zastąpił go Facebook, bo mimo większego zasięgu jest to zdecydowanie mniej przyjazna platforma i nie chcę musieć mieć tam konta - a fajnie byłoby móc swobodnie ogłaszać (i automatycznie pobierać) kolejne spotkania.

@gazowany_smalec prosiłeś na liście o podsumowanie rachunku zysków i strat:

Straty:

  1. 40zł miesięcznie.
  2. Ewentualny vendor lock-in. Im dłużej tam jesteśmy, tym trudniej będzie wyjść.

W sumie, nic więcej mi nie przychodzi do głowy.

Zyski:

  1. Mamy jedno nie-facebookowe miejsce gdzie zbieramy info o eventach,
  2. Mamy już napisane integracje dla Mariusza oraz strony internetowej, które powiadamiają nas o planowanych spotkaniach,
  3. Zbieramy tam zdjęcia,
  4. Meetup robi nam promocję (KTOŚTAM dołączył z Meetupa - also, przypominam że pierwsze spotkanie HSŁ nastąpiło dlatego, że wysłałem wiadomość do 1k ludzi z Python Łódź),
  5. Mamy archiwum spotkań,
  6. Jest ACL - można wygodnie dzielić się dostępem do organizowania spotkań. Dzięki temu nie tylko ja mogę ogłaszać nowe spotkania,

Cztery odpowiedziały na pytanie “skąd dowiedziałeś się o HS”, trzy odpowiedzi z nich były związane z Meetupem. Chciałbym jeszcze przypomnieć, że jest okres wakacyjny i raczej ludzie czilują i korzystają z wolnego, wydaje mi się, że od października bądź listopada moglibyśmy jakiś wzrost w ilości członków większy odnotować.
Pytanie, czy mamy na tę chwilę alternatywę. Moim zdaniem średnio.

Okej, mnie to przekonuje. Skopiuję jeszcze to:

Wyszło brutto bliżej 46zł - właśnie Meetup wziął od nas opłatę za 6 miesięcy:

1 polubienie

30 stycznia byłby następny cykl rozlieczniowy, ostatnio wychodziło nam 46zł za meetupa. Na Mumble doszliśmy do wniosku że chyba będziemy anulować subskrypcję i ewentualnie wrócimy do meetupa po koronce. Trzeba będzie przepiąć libkę “meetupscraper” żeby jednak nie ciągnęła info o najbliższym spotkaniu z meetupa, ale np. z Facebooka albo gdzieś z gita. Ktoś jest przeciw anulowaniu subskrypcji?

Note to self: wypadałoby też zescrape’ować listę spotkań w ramach pamiątki.

Ogłoszenia o spotkaniach można dawać na jakimś otwartym odpowiedniku Twittera (jakkolwiek to się nazywa, Pleroma?), a stamtąd automagicznie kopiować na tego Facebooka i Twittera. To wydaje mi się być najbardziej logiczną i sensowną drogą.

1 polubienie

Diaspora, Mastodon a stamtąd na Facebook, Twitter.

Tzn dla mnie świętym graalem byłaby platforma gdzie faktycznie ktoś wchodzi oraz można wrzucać eventy w sposób ustruktyryzowany. Najlepiej żebym był w stanie zmappować takie informacje:

class Venue:
    name: str
    street: str

class Event:
    url: str
    num_attendees: int
    date: datetime.datetime
    title: str
    group_name: str
    description: list
    venue: Venue

Alternatywą mógłby być facebook albo rozwiązanie hybrydowe: publikowanie informacji o spotkaniach na przykład na naszym Githubie pod przewidywalnym URLem i ewentualne dociąganie ich z fejsa jako zapasowego źródła prawdy. “Najbliższe spotkanie” byłoby tym spośród tych dwóch źródeł, które jest nowsze.

TBH, jeszcze nie wiem jak to sensownie rozwiązać :wink:

Ale czemu akurat Facebook?

GitHub – okej. Ale Facebook powinien być zdecydowanie źródłem wtórnym, a nie pierwotnym.

1 polubienie

No, wolna kultura, otwarte źródła, tej :smiley:

IMO dobrze by było, gdyby platforma była dostosowana pod publikację wydarzeń.
Jednym przykładem takiej platformy jest https://gettogether.community/

Ewentualnie można by spróbować skleić coś swojego (inb4 nikomu nie będzie się chciało), z użyciem albo ActivityPuba (trochę ciężkie w implementacji, ale umożliwiałoby rozgłaszanie do innych instancji wspierających eventy w AP) lub zabawa w microformats2 (h-event - IndieWeb) + Micropub - IndieWeb (łatwiej machnąć na stronę, a pchanie do innych miejsc już na własną rękę).

O, GetTogether wydaje się być spoko, jako alterantywa dla Meetupa. Stamtąd mogą lecieć wydarzenia na resztę serwisów.

Ostatnio ktoś z Meetupa do nas dołączył - to rzuca zupełnie nowe światło na temat i nakazuje się poważnie zastanowić, czy na pewno chcemy z tego zrezygnować.

To jest o tyle ciekawe, że wcześniej ja w zasadzie o tej platformie w ogóle nie słyszałem, pierwszy raz dowiedziałem się o niej w HS-ie. A jednak sporo ludzi ona tu przyciągnęła.

2 polubienia