Ogłaszanie spotkań

Czy moglibyśmy ustalić jakiś jednolity kanał ogłaszania spotkań HS-owych?

Wydaje mi się, że zazwyczaj używaliśmy do tego Meetupa i Mobilizona, ale ostatnio pojawiały się też spotkania ogłaszane wyłącznie na Facebooku…

To powoduje pewien chaos organizacyjny, poza tym spotkania z Facebooka nie ogłaszają się automatycznie na czacie i na stronie internetowej HS-u.

Nie możemy przyjąć, że np. Meetup jest obowiązkowy, a Facebook fakultatywny?

Pytanie też, co ze spotkaniami organizacyjnymi – czy powinniśmy je ogłaszać w kanałach ogólnodostępnych (Meetup). Zazwyczaj tak było (początkowo zresztą nie było podziału na spotkania organizacyjne i inne), później niektórym to się nie podobało, ostatnio chyba było jakieś spotkanie organizacyjne nieogłaszane na Meetupie, inne było ogłoszone…

Wydaje mi się, że chyba z ogłaszaniem spotorgów w kanałach ogólnych problemu nie ma. Bo:

  • jesteśmy otwarci i wydaje mi się, że chętni na sugestie z zewnątrz nawet w kwestiach organizacyjnych (nie raz na spotorgi dołączali do nas chociażby ludzie z innych HS-ów),
  • często spotorgi przeradzają się, po zakończeniu części formalnej, w normalne, otwarte spotkania,
  • jak kogoś organizacyjne nie obchodzi, to przecież nie musi przychodzić.

Z drugiej strony, w pewnym momencie głupio wyglądało, jak połowa naszych spotkań ogłoszonych na Meetupie to były organizacyjne. Ale ten czas tak czy siak już minął, teraz spotorgi są rzadko.

Nie wiem – co sądzicie?

IMO dopóki idzie się o spotkaniu dowiedzieć więcej niż jednym kanałem, ta doskonała zbieżność nie jest konieczna (choć oczywiście byłaby super).

Spotorgi chętnie bym promował na meetupie, choć słyszałem że to może nam obniżać SNR, co przekładałoby się na zasięgi. Nie wiem na ile poważny to jest problem. Wydaje mi się że tak jak jest teraz jest tu OK.

IMO meetup jest trochę upierdliwy jeśli chodzi o ogłaszanie spotkań, które nie są “z szablonu”. Mamy tych kanałów trochę za dużo, ale też każdy z nich niestety jest dość potrzebny i nie da się z niego zrezygnować nie tracąc pewnej części publiczności.

Proponuję trzy działania:

  • kiedy ktoś widzi ogłoszenie na HSŁ24, sprawdzać czasem czy na pewno jest na meetupie i samemu dorzucać eventy do meetupa (albo pingać osoby uprawnione),
  • dopisać bota który by wrzucał meetupa na HSŁ24 (?),
  • zrobić research, czy moglibyśmy jakoś z API Facebookowego wyciągać nasze eventy. Wtedy możnaby napisać bota który sprawdza czy fejs i meetup są zsynchronizowane. Tu pomóc nie mogę, bo nie mam konta na fejsie.

Moim małym marzeniem byłoby żeby źródłem prawdy nie był ani fejs, ani meetup, a coś co kontrolujemy. Nie widziałem jednak satysfakcjonująco wygodnych narzędzi do tego.

Jak najbardziej zbieżność nie jest konieczna, ale problem jest w tym, że Facebook z niczym się nie synchronizuje. Wydaje mi się, że dopóki nie mamy zrobionej synchronizacji Facebooka (o ile w ogóle da się to zrobić) – to powinniśmy jednak wymuszać dodawanie eventów na Meetupie zawsze (Facebook to już jak kto woli). Wydarzenia z Meetupa chyba synchronizują się jeszcze z Mobilizonem, dobrze pamiętam?

Ze spotorgami problem o jakim mówisz, wydaje mi się, istniał, gdy mieliśmy je co chwilę, co tydzień albo dwa.

Teraz one są rzadko.