Jak pewnie zdążyliście się już zorientować, udało się nam zorganizować możliwość przekazywania tzw. jednego procenta – tak naprawdę 1,5% podatku PIT – na rzecz naszego Spejsu, na drodze współpracy z organizacją pośredniczącą, która przeprowadzi dla nas zbiórkę i przekaże zebrane pieniądze w formie darowizny.
Pomysł ten w ogóle nieco nas podzielił – ze strony niektórych członków spotkał się z entuzjazmem, ze strony niektórych ze sceptycyzmem. Pojawiła się też koncepcja, by na razie z tej współpracy skorzystać “na próbę” i za mocno jej nie rozpromowywać, na razie rozpropagować to tylko wśród członków, ich rodzin, ew. znajomych itp., ogólnie zaufanych sposób, żeby ewentualna wtopa nie spowodowała dla nas straty wizerunkowej.
Z drugiej strony mamy doświadczenia innych HS-ów, które ze współpracy z tą samą organizacją korzystały w ubiegłym roku i nie miały z nią najmniejszych problemów.
Obecnie materiały promocyjne dotyczące zbiórki znajdują się fizycznie w HS-ie – także nieaktualne plakaty reklamujące zrzutkę na remont zostały prowizorycznie przerobione tak, by reklamowały zbiórkę 1%. Jest także informacja o tym na stronie w dziale FAQ oraz na wiki w dziale Finanse.
Ale z uwagi na to, że rozpoczął się sezon na rozliczanie PIT-ów, warto by było możliwie jak najszybciej ruszyć z szerszą promocją tej akcji np. przez media społecznościowe, mocno uwidocznione informacje na stronie itp. – tak, aby ludzie dowiedzieli się o możliwości wpłacania 1% na Spejs zanim ten PIT rozliczą i wpiszą tam jakąś inną organizację lub nie wpiszą żadnej.
W związku z tym pytanie do Was, w celu zbadania opinii. Co z tym robimy?
- z promocją akcji 1% idziemy możliwie jak najszerzej
- rozpromowujemy akcję w mocno wewnętrznym gronie tzn. członkowie i inne zaufane osoby
- ograniczamy promocję do minimum
Prośba o możliwie jak najszybsze odpowiedzi w ankiecie. Nie ustawiam deadline’u, ale myślę, że tak czy inaczej w ciągu kilku dni na bazie wyniku ankiety zacznę coś robić, np. dorzucę bardziej widoczne informacje o akcji na stronę.